torsdag 28 oktober 2010

Mår kanon!

Måste säga att efter den senaste veckans två långpromenader och små miniyogapass så känner jag mig mycket piggare. Orkade nästan hela yogapasset igår. ;) Inte alls trött i ryggen som jag var förra veckan, har bara problem med axlarna nu vilket betyder att jag även kommer lägga in extra övningar för att bygga upp bättre muskulatur där mä. :)

Ojojoj! Vilket projekt jag gett mig in på! Men inser att om jag ska orka med mitt jobb, där väldigt mycket tid är framför datorn, utan att få mer ont i axlarna så måste jag göra detta.

Har börjat tänka på hur jag sitter när jag är på kontoret och ser till att jag inte sitter på samma sätt för länge!

Ska se till att jag kommer iväg på minst en långpromenad till i rask takt den här veckan... ;) Så nu börjar jag komma igång igen efter mina förkylningar. ;) Känns så skönt att äntligen orka med både mig själv och mina barn igen! ;)

Har även haft framme måttbandet idag på morgonen och är nöjd med resultatet... Har inte ökat nämnvärt någon stans utan nu syns det att allt arbete gett resultat. ;)
Midjemått idag var 87 cm vilket jag inte ser som något onormalt även om det ökat lite. Är ju många anledningar till att det kan bli så. Runt höfterna var ja idag 104 cm och på tjockaste delen av magen var måttet idag 102 cm! Så visst ger det resultat även om jag kanske inte tränar jättemycket just nu!

JAG ÄR SÅ NÖJD MED MIG SJÄLV JUST NU!!!! :) :) :)

Kram kram
Vimsan

1 kommentar:

  1. Har också skriv/tangentbordsarbete och då är det extra viktigt att köra mycket rygg, dvs rodd och liknande för att "dra tillbaka" axelpartiet. Risken är annars att man får innåtrotation på axlarna. Om du tittar på din yoga-bild för ett par poster sedan, så ser du att tummen på din vänsterarm pekar lite grand innåt kroppen istället för rakt fram, kör du musen med vänster hand på jobbet möjligen?

    Här har du en bra youtube kanal med "rehab" övningar: http://www.youtube.com/user/OptimumCareProviders

    Sök på "trapezius" inom den kanalen så får du många axel-stärkande övningar.

    SvaraRadera