fredag 13 februari 2015

28 dagar...

Ja, så har då dom 28 dagarna med min test diet passerat... Inget strålande resultat direkt men får kanske vara nöjd ändå.

Dom första två veckorna gick jag ner 2,4 kg, efter det blev det 0,3 kg till bara. Har ju även promenerat mina ca 30 km varje vecka så något måste det vara som gör att jag inte tappar mer i vikt.

Fortsätter promenera varje dag och ska även under en period byta ut lunchen mot det som blivit kvar från min 28 dagars period. Så får vi se om det funkar bättre.

Lite positivt i allt elände är ändå att jag minskat på måttbandet. Mina lår har under ganska många år legat stadigt på 63-64 cm i omkrets, nu mäter jag 59-60 cm på bara 4 veckor. :-)

Midjemåttet varierar ju lite beroende på dag och vad jag ätit men även där ser jag att det hänt lite.

Hoppas jag kan hålla mig frisk och motiverad över vintern så kanske jag kan börja springa på riktigt när snön försvinner. Ska klara mitt mål på 5 km innan jag ens provar att springa 10 km igen.

Håll ångan uppe och kämpa på! Ingen annan kan göra din förändring! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar