torsdag 2 april 2015

Det tar lite tid...

Har nu kämpat på med promenader och kost under tre månader. Resultatet blev att jag har tappat totalt 5 kg sedan nyår. Även om det inte är något jätteresultat är jag nöjd med detta. Det visar att med lite envishet kan man komma långt. Har hittat en helt underbar grupp på facebook som hjälper till att peppa mig och många andra, eller vi peppar varandra, att nå våra pw mål varje vecka.

Har även anmält mig till vårruset i Göteborg i maj, måste ju ha en morot så jag kommer igång med min löpträning också. 5 km löpning står på schemat då och självklart funderar jag på hur långt jag kommer orka springa då. Målet är ju självklart att alla km ska jag jogga och jag vet att mina hinder enbart sitter i huvudet.

På jobbet har det kommit upp en lapp om träning inför höstens kretslopp som ska starta den 13/4. Ska försöka vara med på så många som möjligt av dessa tillfällen, slingan vi ska träna på är ca 3,5 km och självklart väljer man själv vilken takt och hur många varv. Jag planerar att köra mer intervallträning vid dessa tillfällen. Behövs för att få upp konditionen och farten... Tycker själv att det går för sakta när jag springer. Målet är ju fortfarande att klara 5 km på under 30 minuter. Borde inte vara någon omöjlighet med lite mer träning.

Imorgon är det dags för träning igen och kanske att det blir löpning istället för promenad, får se lite vad humöret säger. ;-)

Ni är underbara och mycket peppande! Härliga gänget i "tremila kliv" Nu siktar vi in oss på vårruset!

Imorgon ska jag ta sovmorgon för första gången på mycket länge, sedan är det fullfart igen!

Ha en härlig påskledighet och för er som jobbar hoppas jag att ni får en toppen påsk iaf! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar