söndag 22 mars 2015

Äntligen!

Så sjukt glad nu! Vågen är med mig och visade nu -4,7 kg. Detta betyder även att mitt BMI nu är under 30! Räknas inte som fetma längre. :-)

Mitt första delmål för den här gången är nått och idag köpte jag min belöning. Jag vet att belöningen inte ska ha med mat o göra egentligen men då jag länge funderat på att köpa en blender till mina smoothie så fick det bli en sådan. Nu kan jag enkelt blanda ihop dessa och ta med som frukost eller mellanmål till jobbet. Gissa vad jag ska ha med imorgon. ;-)

Dessa sockerbomber till frukostmackor är ett minne blott. Så hoppas jag på ett bra resultat.

Om en vecka hade jag egentligen satt mitt mål på vikten men då mer än hälften är kvar får jag vara glad om jag tappar 7 av 14 kg på dessa tre månader. Har fått många andra viktigare effekter av dessa tre månader så är nöjd ändå.

Måttbandet används flitigt men jag missade skriva upp mina mått i början av året.

Men har några mycket goda resultat ändå.
Låren, som legat stadigt på ca 64 cm i omfång under hur många år som helst ligger idag på ca 59 cm.

Bältet används idag på innersta hålet, lite före jul var jag ute på det yttersta.

Magen sjunker undan och om några veckor är det dags ta fram kameran igen och jämföra. Så kanske att det kommer lite bilder då. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar