tisdag 5 januari 2010

Nytt år nya möjligheter!

Så har det då blivit 2010 och eftersom 2009 blev ett år utan enorma resultat är det bara att ta nya tag.

Ställde mig på vågen den 1/1 och den visade på 82,4kg. Men men.... Nya tag och nya möjligheter var det. Vet att midjemåttet har minskat sen 1/1-09 så allt har inte varit helt galet.

Så vad blev det för nyårslöfte då? Helt ärligt så har jag inte gett några men har satt upp mål ist. T.ex ska jag dra ner på godisätandet igen... Lyckades inte så bra med det dom sista månaderna av förra året. Har bestämt att inte äta godis på vardagarna alls, har kanske inte lyckats helt men det har iaf inte blivit godis varje dag och absolut inte i dom mängderna som har varit dom senaste månaderna. :)

Har ju fortfarande som mål att komma ner till 70 kg och det här året SKA jag lyckas. Kommer behöva massor av pepp för jag vet hur lätt jag trillar tillbaka och så ett måldatum som är relevant. Kanske först ska satsa på att gå ner 5 kg till påsk och ytterligare 5 kg till barnens sommarlov börjar. Dessa mål verkar realistiska så nu är det bara att köra på! :)

Har massor att se fram emot det här året bla ska jag bli moster på fredag, min lillasyster som tyvärr bor 30 mil bort ska bli mamma då. Ska bli spännande att se vad det blir för sort, själv är jag övertygad om att det blir en tjej! Får se på fredag om jag har rätt. :)

Kram på er alla där ute och god fortsättning på det nya året! :)

2 kommentarer:

  1. Lite mer träning på stônigheten så ska du se att det går.
    Lyckade jag sluta/göra uppehåll i rökandet så fixar du att vara utan godis på veckorna.
    Sen tror inte jag att det är det som är den stora boven.Men ta en sak i taget och börja med godiset och chipsen. För fortsätter du med chipsen så kan du äta godiset med.

    Från fredag har jag 16kg som ska bort ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jojo! Men om du är som jag så är alla dessa kilon borta om 4 veckor och några till! Ända gången det inte blev så var när jag fick Anton så...

    SvaraRadera