måndag 5 maj 2014

Träningsvärk...

Fast just nu beror det antagligen inte på att jag tränat massor utan att jag rivit ut köket i min nya lägenhet i helgen.

Bor på andra våning utan hiss och med en spiraltrappa upp till mig... Kan säga att det var en utmaning att få ner spisen till bilen när den skulle slängas. Men med en "säckakärra", några spännband och en stor portion envishet så klarade jag av det själv. Även utan hjälp från mina "goda" vänner som lovat hjälpa till med detta sedan jag flyttade in i början av januari. :-)

Det nya köket ska upp under nästa vecka så då kommer garanterat kroppen att skrika igen men det är gott känna att jag gjort något. Borde ju även ge lite resultat på måttbandet.

Dom senaste veckorna har det blivit många promenader, både korta och långa, ett löparpass för att testa att foten höll, vilket den gjorde, så kommer bli fler inom kort. :-) Vi ökar farten ganska bra så snart går vi nästan lika fort som vi springer. ;-) Jag använder mig utav stavar vilket ytterligare ökar på energiförbränningen och därför hoppas jag att till sommaren ska jag vara i mål. Sedan är det bara att hålla det också. Då jag inte ens äger en våg vet jag ju inte vart det kommer sluta men med måttbandets hjälp ska jag få detta att bli bra. :-) Känner redan nu att dom senaste månadernas promenader tillsammans med att jag inte äter något godis har gett resultat. :-)

Så om 7 veckor när det är dags för sommar semester ska jag inte skämmas i bikinin eller gömma mig i vassen.;-)

Ha en härlig vecka, det ska jag ha, med massor av träning och umgänge med människor som vill umgås med oss. Energitjuvar går bort för mig i mitt nya liv... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar