lördag 24 maj 2014

Utan resultat...

Jag tycker själv att det funkar ganska bra nu. Har fått rutin på promenaderna, godissuget finns inte, visst kan det bli någon kaka ibland men inga mängder och sötdricka är inte ens gott längre. 

Men ändå får jag inte den effekten jag vill ha. Visst att bältet snart är för stort, bara ett hål kvar, jeans gick att köpa i 32-32 inte 34-32 och tuttarna börjar krympa. Vill ju bli av med "hänget" på magen, kunna gå i kjol utan att få behöva ha tights under, och köpa ett par snygga stövlar som dragkedjan går igen hela vägen utan problem. 

Ha tålamod är något jag får höra ganska ofta. Det har jag massor av men hade gärna sett att något händer också. För resultatet syns inte, varken på måttbandet eller i spegeln. 

Har några som säger att jag blivit smal men själv ser jag det inte. Har kollegor som är på gymmet titt som tätt och klart att dom får resultat men jag har inte tid att springa där utan får klämma in när barnen tränar eller inte är hemma. 

Snart är det dags ta fram bikinin men kan inte påstå att jag är speciellt pigg på det. 

Nej, kanske dags sluta klaga och bita ihop. Se till att jag för en gång skull kör hela vägen in i kaklet! Hade behövt någon som peppar men har börjat fatta att så länge som jag inte tycker om mig själv kan jag inte förvänta mig att någon annan ska tycka om mig heller.

Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar