måndag 26 maj 2014

Tur jag har vänner!

Kämpar på med mina promenader. Har bestämt mig för att strunta i "laktosmagen" och åter igen börja med kesella och bär till frukost. Får stå ut med en krånglande mage några veckor bara det ger resultat. 

Har ju som tur är en hög vänner som peppar mig och även jag peppar dom. Vi ser till att komma ut och gå, promenader med vänner är en stor boost både för kropp och själ. Finns många saker att diskutera på våra timslånga pass. Känns skönt rensa ut lite ibland. :-) Det blir ju även ett avbrott i ekorrhjulet som man vanligtvis befinner sig i.

Har ju tyvärr tappat några mycket goda vänner under dom senaste månaderna och även detta har tagit en massa onödig energi. Klart jag har funderat och rannsakat mig själv med varför och vad är det för fel på mig... Ibland tänker jag att det är inte min förlust, men det är det. Inte varje gång det varit mitt beslut att bryta och då blir det ännu mer funderingar som tar energi. 

Nu har jag dock bestämt mig för att sluta fundera, leva mitt liv som jag vill. Jag är stark, även själv. Jag kan mer än jag tror! Hela sommaren ligger framför mig och nu ska jag se till att leva mitt liv! 

Tackar alla goa vänner för er tro på mig under det här året och hoppas att några av er vill fortsätta vara mina vänner länge till! Tack även till dom vännerna som försvann för på något sätt har även ni bidragit till att min resa går som den gör! Saknar några mer och några mindre men det är så livet är! Det har sina "uppsanddowns" för utan motgångar skulle vi inte uppskatta det vi har!

Peppar mig själv att inte tro på att jag är en värdelös tjej som man enkelt kan lura. Så mitt ena mål för sommaren blir att få tillbaka mitt självförtroende som försvann med senaste "dateen" efter att ännu en gång trillat dit på en person som både ville ha kakan och äta den.

Lev väl! Vi är värdefulla! Var tacksam för det du har och ta vara på det för en dag kan det vara för sent!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar