tisdag 6 januari 2015

Hej vad det går!

Har blivit några km promenad sedan den 1 januari. Måste säga att det flyter på ganska bra. Många i utmaningen som gick massa mil förra veckan. Jag kom upp i 14 km...

Är nöjd ändå för hur det än är så blir det en start. Har ju inte som flera av dom andra möjlighet att använda löpband eller crosstrainer. Mina km är gjorda utomhus för det mesta i skogen och gärna med någon god vän som sällskap. Målet är att om några veckor kunna springa några av rundorna och på det viset få till fler km på samma tid som jag går idag.

Nu är det ju dags börja jobba igen så får bli snabba lunchpromenader och försöka gå här i byn efter jobbet. Inväntar att solen ska stanna kvar lite längre så även skogen kan utnyttjas till promenader efter jobbet. :-)

Har ju även satt ett mål för att bli av med några extra kilo. Vågen är inte viktig men tyvärr är den avgörande för vissa saker här i livet. Mitt BMI är för högt och något måste göras. Därför kommer jag lägga lite tid och energi på detta under vintern/våren. Mer om när jag börjar och hur jag gör kommer lite senare.

Massa kämpa pepp till alla som behöver det, inkl mig själv. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar