fredag 2 januari 2015

En utmaning

Igår satt jag som vanligt och kollade lite på FB. Då dyker det upp en notis om att en av mina vänner hade gått med i en utmaning. Denna utmaning går ut på att man ska gå tre mil varje vecka från 1 Jan till 30 mars.

Kände direkt att det här var något jag skulle kunna haka på, för att få till motivationen och komma igång med träningen igen. Så jag anmälde mig också och det gav mig verkligen massa motivation. Redan igår kom jag iväg på en runda. Bara två km men ändå, idag bokade jag promenad med en kompis och vi avverkade fyra km i ett lugnt tempo. Har lyckats dra på mig en förkylning så blev ingen snabb runda utan ska låta kroppen vila lite. Men promenera kan man göra ändå. :-)

Så nu hoppas jag verkligen att detta kan fungera och att jag äntligen kan få till en nystart i livet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar