lördag 28 juni 2014

Semester!

Så var det då äntligen dags för lite ledigt. Men vad gör jag då? Jo, vaknar kl 05.00 och kan inte somna om...

Är nog kroppens sätt att meddela att det är på tiden att tagga ner, sluta stressa och bara låta dagarna komma som dom blir. Ska försöka få in lite träning i sommar, har blivit lite dåligt med det dom sista veckorna men nu när kretsloppet närmar sig är det fokus på det som gäller. Kondition och löpning måste till.

Kom på för några dagar sedan att jag slutat tänka både på mått och vikt, vilket är bra då detta har stressat mig massor. Blir mer peppar av att byxorna kanar ner utan bälte, jag har lyckats minska fyra hål på bältet, magen ser inte ut som om jag är gravid längre. Ändå känner jag mig fortfarande för stor då fläsket på magen darrar, jag ännu inte kan se mina tår utan att luta mig och dubbelhakan fortfarande finns där.

Kan ju vara så att problemet inte sitter på magen utan i huvudet... Måste börja tycka om mig själv som jag ser ut, först då kan jag börja förvänta mig att någon annan ska tycka om mig med.

Nej, nu ska här peppas för promenader, löprundor och aktiviteter med barnen i tre hela veckor av ledighet! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar