tisdag 11 maj 2010

Dagens träning

Jo för jag har äntligen varit ute på vårens första runda. Blev en ca 2 km lång sträcka igår. Då gick jag kanske 2/3.

Idag tog jag samma runda men nu sprang jag ungefär halva vägen. Tidsmässigt gick det lite fortare idag. Hur jag vet det utan klocka? Jo jag satte på samma låtar i mobilen och idag var jag tillbaka ca 1 minut in på låt 5 och igår var jag ungefär lika långt på låt 6. :) Alla sätt att klocka sig är bra...

Nu blir det kanske inte så många rundor i helgen då min syster och hennes 4 månader unga dotter kommer hit. Längtar faktiskt lite då jag inte träffat dom sedan hon var nästan 6 veckor...

Mitt mål dom närmsta veckorna är att orka springa hela korta rundan innan semestern och i slutet av juli hela långa rundan, som är ca 5 km. Kan jag klara det och sedan orka gå ett helt varv till på långa rundan är jag helt klart nöjd. Förhoppningsvis kommer jag att orka lite till men jag måste ha realistiska mål till en början iaf.

Kram kram
Vimsan!

2 kommentarer:

  1. Det bästa med konditionsträning är ju att man märker förbättring så snabbt. Och du gör ju helt rätt i att sakta men säkert springa lite längre än sist. Det är klart att du fixar dina mål.

    SvaraRadera
  2. Heja Vimsan!
    Smart att inte ta det för fort framåt. Jag promenerade ett helt år innan jag började jogga, för många år sedan (jag fick så lätt benhinneinflammationer etc då).

    Hade tänkt springa "vårruset" själv idag men det var så uselt väder + att jag hoppade in på ett jobb. Men imorgon! Ska försöka i alla fall. Orkar jag inte så går jag däremellan. Men ut ska jag! OAvsett väder.

    SvaraRadera