onsdag 26 maj 2010

Va gör jag för fel????

Tog en vända över till exet o hämtade hem min våg. Det skulle jag inte ha gjort för det var ett såååååå nedslående resultat att jag deppade ihop totalt!

Har ju tränat massor under de senaste veckorna men det hjälper inte!!!! Jag går ju upp i vikt ist...Så mycke som vågen visade ikväll har jag inte vägt sedan jag var gravid...

Blir till att sluta helt med godis o kakor nu då... Det kanske hjälper... Begriper bara inte hur detta fungerar eftersom midjemåttet och även måttena på låren går neråt... Någon som har en förklaring på detta????

Kanske ska försöka sova lite mer för har hört att för lite sömn kan ge den här effekten.

Blir ett nytt försök på vågen imorgon bitti...

Kram kram Vimsan...

4 kommentarer:

  1. Muskler väger mer än fett och muskler förbränner fett även i vila. Jag tycker att måttbandet är ett mer "rättvist" sätt att hålla koll på kroppen. Själv upplever jag även att tex benen känns mycket fastare även om de inte minskat så mycket i omkrets vilket ändå känns bättre än de gamla "lösa" benen.

    SvaraRadera
  2. Du har ju själv sagt att muskler väger mer än fett o som du tränar så borde det bli mer muskler alltså väger du mer. Men du kommer ju nästan i din kjol så nått rätt måste det ju vara
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Pernilla: Jo det är sant. Känner verkligen att kroppen är fastare och då speciellt vaderna är betydligt mycket fastare än vad dom var för någon månad sen.

    Jessica: Det där med kjolen är ju inte riktigt sant längre... Måste ha gjort något galet med fläsket på rumpan då det är där det inte går igen... Gör ett nytt försök om tre veckor får vi se... ;)

    Kram Vimsan

    SvaraRadera
  4. När jag lsutade träna för några år sedan gick jag ner - det var muskelmassa som försvann tror jag. En del slutar träna p g a detta har jag hört - p g a siffrorna på vågen, istället för att titta på siffrorna på måttbandet.
    Du kanske ska gå efter måttband istället och ställa in vågen i garderoben?

    SvaraRadera